Miejsce doskonalenia kompetencji sprzedażowych i menadżerskich
Doświadczona kadra trenerów, zaznajomiona z branżą optyczną
Szkolenia stacjonarne i wyjazdowe
Dowiedz się więcej o cechach lidera przyszłości.
Szkolenia prowadzone w ramach pakietów powitalnych programu
"Wizja na Więcej":
Szkolenia sprzedażowe
Fundamentem sprzedaży i obsługi klienta jest dobra komunikacja.
Komunikacja w sprzedaży to warsztat dotyczący podstaw komunikowania się z Klientami. Program składa się z kilku ćwiczeń realizowanych w oparciu wiedzę i doświadczenie uczestników. Poruszane tematy to: rola pytań w rozmowie z Klientem, rodzaje pytań, badanie potrzeb, teoria lejka pytań, model Cecha-Zaleta-Korzyść oraz aktywne słuchanie i zapamiętywanie. Dodatkowo podczas spotkania zapoznajemy się z zagadnieniem typów interpersonalnych w komunikacji.
Zagadnienia
– Skuteczne badanie potrzeb
– Teoria pyta
– Aktywne słuchanie
– Język korzyści
– Typy interpersonalne
Opis dotyczy pełnego programu zajmującego od 6 do 7 godzin. Istnieje możliwość skrócenia programu w razie braku możliwości realizacji całości.
Wiedza na temat produktu i umiejętność jej skutecznej prezentacji są kluczowe dla efektywnej sprzedaży.
Szkolenie z drugiego filaru dotyczy znajomości sprzedawanych produktów i umiejętności ich prezentacji. Program dotyczy tematów takich jak zarządzanie atutami i rezerwami produktów, skuteczne przedstawianie oferty, storytelling i praca z obiekcjami. Wszystko to w formie ćwiczeń mających pobudzić kreatywność, trenować umiejętności i pozwolić na wymianę doświadczeń.
Zagadnienia
– Stosowanie wiedzy o produkcie
– Storytelling
– Atuty i rezerwy produktów
– Praca z obiekcjami
W centrum obsługi i sprzedaży jest Klient – im lepiej go zrozumiemy, tym lepsze efekty osiągniemy.
Szkolenie podczas którego lepiej poznajemy różne typy osobowości klientów, ich cechy pokoleniowe, motywy zakupowe i oczekiwania wobec doświadczenia obsługi. Realizując program poznajemy relacje między różnymi typami Klientów, a naszymi własnymi; Wymieniamy się doświadczeniami oraz szukamy wspólnie rozwiązań trudnych sytuacji, w których Klient odgrywał główną rolę.
Zagadnienia
– Customer-Experience
– Typy osobowości – ich potrzeby, relacje
– Pokolenia/generacje
– Motywy zakupowe
Szkolenia z zarządzania
Znajomość podstawowych narzędzi zarządzania zespołem i sobą w czasie, tworzą podstawowe narzędzia pracy każdego lidera.
Akademia lidera pozwala zbudować lub umocnić pozycję silnego lidera w zespole. Program przeprowadza uczestników przez zagadnienia dotyczące motywowania pracowników, komunikacji
z zespołem wraz z dawaniem i przyjmowaniem informacji zwrotnej oraz zapoznaje z różnymi formami szkolenia i rozwoju pracowników. Dodatkowo w programie poruszany jest temat zarządzania sobą
w czasie – w tym walki z prokrastynacją i pierwszymi objawami zawodowego.
Zagadnienia
– Motywowanie
– Informacja zwrotna (feedback)
– Metody i techniki szkoleniowe
– Zarządzanie sobą w czasie
Nadążanie za zmieniającymi się warunkami, tak na rynku jak i w relacjach z pracownikami, jest kluczowe dla bycia skutecznym liderem w XXI w.
Program porusza temat roli lidera we współczesnych organizacjach, wskazuje jak rozpoznawać na jakim etapie rozwoju w organizacji są nasi pracownicy, jakie możemy wyróżnić style zarządzania i jak je dopasować do poszczególnych osób. Ponadto w programie rozróżniamy poszczególne generacje, to co miało wpływ na ich kształtowanie i styl pracy oraz to jak z nimi efektywnie współpracować – ze szczególną koncentracją na najmłodszym pokoleniu wchodzącym od niedawna na rynek pracy. Dodatkowym tematem szkolenia jest zarządzanie zmianą w ujęciu ogólnym.
Zagadnienia
– Rola lidera we współczesnej organizacji
– Przywództwo sytuacyjne Kena Blancharda (etapy rozwoju pracownika i style zarządzania)
– Zarządzanie zespołem multigeneracyjnym
– Zarządzanie zmianą
Lata doświadczenia są często najlepszą nauką, a możliwość i umiejętność dzielenia się nim oraz swoimi przemyśleniami tworzą szanse na dalszy efektywny rozwój.
W ramach programu realizowane są spotkania managerów, którzy poprzez wymianę doświadczeń
i poglądów na wybrane tematy, mogą wypracować wspólnie rozwiązania trudnych sytuacji. Narzędzia do tego wykorzystywane to m. in. Grupa Balinta, debata oksfordzka, Rolestorming, Philips 66 czy Brainwriting 635. Grupa w całości lub w podgrupach określa tematy, nad którymi chce pracować
i poprzez moderowane przez trenera aktywności, wypracowuje własne rozwiązania wybranych problemów. Ta forma szkolenia pozwala na bardzo zindywidualizowane podejście do realizowanych zagadnień. Zalecamy aby była poprzedzona spotkaniem o tematyce komunikacji z wkomponowanym walorem integracyjnym (poprawnie przebyty proces grupowy zwiększa efektywność pracy).
Inne dostępne szkolenia
Spotkania nastawione na integrację w zespole oraz budowanie więzi poprzez wspólne rozwiązywanie zadań – często w formie zabawy. Integracja obok rozwoju kompetencji i umiejętności jest ważnym elementem w budowaniu efektywnego zespołu. Szkolenia Team Buildingowe mogą mieć zarówno formę stacjonarną jak i wyjazdową.
Szkolenie przybliżające zagadnienie Design Thinking i jego możliwe zastosowanie na różnych płaszczyznach pracy organizacji. Omówienie modelu jest poprzedzane ćwiczeniami pobudzającymi kreatywność i wyobraźnię z nastawieniem na myślenie nieszablonowe.
Warsztaty ukazujące ideę pracy zwinnej, wywodzącą się z zarządzania projektami IT. Ukazują możliwe zastosowanie filozofii Agile w codziennej pracy. Pośród poruszanych tematów są również inne metody planowania pracy oraz optymalizacji procesów.
Cennik:
Uwagi organizacyjne:
Standardowy dzień warsztatu to około 6 godzin pracy. W zależności od poziomu zaawansowania tematu, doświadczenia uczestników i celu szkolenia – czas może wynosić od 4 do 7 godzin oraz od 1 do 3 dni szkoleniowych. W przypadku szkoleń z zarządzania rekomendujemy zawsze co najmniej dwa dni szkoleniowe na zagadnienia.
Plany są ustalane i konstruowane indywidualnie i mogą być zestawieniem wybranych zagadnień ze wszystkich dostępnych programów.