Jak promować salon optyczny na Facebooku?
Jak promować salon optyczny na Facebooku?

Facebook jest potężnym kanałem dotarcia do Twoich klientów

Zgodnie z danymi z ostatniego badania Hootsuite ze stycznia 2020 r. w Polsce z Facebooka korzysta ponad 16 mln użytkowników. To bardzo duża baza potencjalnych odbiorców naszych komunikatów. Dzięki segmentacji zachowań, zainteresowań, wieku, płci itd. Facebook pozwala nam dotrzeć z konkretnym komunikatem do tych, którzy w danym momencie wyrazili zainteresowanie tematami podobnymi do tych, o których postujemy. 

Promowanie posta a reklama na Facebooku

Wiele osób myli promowanie postów z reklamą tworzoną w Managerze reklam FB. Promowanie posta pozwala nam dotrzeć do jednej grupy odbiorców i zwiększyć widoczność posta dla osób, które są podobne do osób, które polubiły naszą stronę. Promocję taką można ustawić klikając na przycisk “Promuj post” bezpośrednio pod nim. 

Reklama tworzona w Managerze reklam daje nam więcej zaawansowanych i indywidualnych opcji kierowania przekazu. Można ją optymalizować nie tylko pod kątem polubień strony, liczby komentarzy czy udostępnień, ale także pod kątem np. instalacji aplikacji, konwersji w witrynie, wyświetleń filmu, zamówień itd. 


Manager reklam na FB  

Manager reklam, dostępny na stronie FB Twojego salonu po kliknięciu na Centrum reklam w panelu strony po lewej stronie, daje Ci następujące możliwości:

1. Wybór umiejscowień reklamy (FB, Instagram, Messenger i inne) – czyli na którym dokładnie kanale Facebooka ma być widoczna Twoja reklama,

2. Określenie celów reklamy – np. aktywność kliknięcia w link i przejście na naszą stronę www lub wysłanie zapytania dotyczącego danych opraw,

3. Dodawanie przecisków – Możesz pod postem reklamowym dodać przycisk z konkretnym działaniem do wykonania – np. Kliknij i dowiedz się więcej,

4. Zaawansowane opcje targetowania – możemy tworzyć grupy odbiorców, np. osoby, które lubią inna stronę lub osoby, które są zainteresowane okularami, wzrokiem i zdrowiem. Określając odbiorców możemy określić tych, którzy lubią konkretne marki opraw czy soczewek. Możemy także tworzyć wyłączenia, np. określić, że FB nie powinien wyświetlać Twojej reklamy osobom, które już polubiły Twoją stronę, 

5. Tworzenie kampanii – Manager reklam umożliwia tworzenie kampanii z różnymi reklamami, np. z pięcioma różnymi grafikami ale jednym celem- przejściem na stronę www i skierowanym w zależności od grafiki do rożnych grup wiekowych. 

Aby tworzyć poprawnie skierowane reklamy rekomenduje się tworzenie ich z poziomu Managera reklam. 

Pamiętaj, że aby Twój Manager reklam działał poprawnie, musisz do niego podpiąć kartę kredytową, z której opłacane będą reklamy. Ty decydujesz o budżecie na każdą reklamę i terminach rozliczeń z FB ( co 5-10-15 dni lub inaczej). 

Uwaga: w czasie pandemii FB wprowadził wiele ograniczeń w reklamie. Dotyczą one sytuacji, gdy reklama może sugerować, że dane rozwiązanie medyczne może być pomocne w walce z COVID. Warto o tym pamietać, dobierając grafikę oraz tworząc treści na FB.