Jak wykorzystać Facebook do komunikacji z klientem salonu optycznego?
Jak wykorzystać Facebook do komunikacji z klientem salonu optycznego?

FB to miejsce, gdzie są Twoi klienci.

Ponad 16 mln Polaków korzysta z Facebooka (dane Hootsuite styczeń 2020 r.). Przeciętnie Polak korzysta z serwisów i aplikacji społecznościowych średnio 2 godziny dziennie. Większość tego czasu spędza korzystając z aplikacji należących do Facebooka. 

Facebook nieustannie się rozwija i dodaje nowe możliwości kontaktu poprzez posty, relacje, połączenia internetowe, połączenia video itd. Facebook to nie tylko popularny kanał social media, ale także szereg innych aplikacji, jak Messenger, WhatsApp, Instagram.

 

Jak przygotować komunikat na FB dla salonu optycznego?

 

Ponad 53% z 16 mln użytkowników Facebooka w Polsce to kobiety. Kobiety znacznie częściej klikają w reklamy na FB (23 kliknięcia na miesiąc), niż mężczyźni (11 kliknięć na miesiąc). Jest to niezwykle ważne podczas przygotowywania komunikacji celowanej salonu optycznego, która uzyska wiele polubień i reakcji. 

Na FB MÓWIMY DO KOBIET, bo to one zwiększają widoczność naszych komunikatów. 

Tworząc posty musimy pamiętać także, że:

1. muszą one przyciągać uwagę ciekawą grafiką, animacją czy filmem. W internecie istnieją darmowe banki zdjeć, które możemy wykorzystać (np. pexels.com czy unsplash.com). Przed publikacją ściągniętego zdjęcia warto sprawdzić zasady używania licencji – jest to określone na każdej stronie, z której pobieramy zdjęcia do własnego użytku.. Na tych samych portalach znajdziemy także setki (fragmenty) video do wykorzystania. Po ściągnięciu wybranej aplikacji do tworzenia video w prosty sposób przygotujemy film na social media (np. wykorzystując aplikację FilmoraGo, Rush czy iMovie),

2. powinny mówić coś o nas, naszej marce – polecamy dodawania logotypu salonu, jako znaku rozpoznawczego. Do nakładania logotypu możemy użyć np. aplikacji Canva. Posty powinny być spójne, zatem jeśli decydujesz się na wykorzystanie innych znaków graficznych, tła czy filtrów, to rób to konsekwentnie,

3. poprawność językowa – zwróć uwagę, aby w postach nie pojawiały się błędy językowe czy ortograficzne,

4. Wyraźne “call to action”, czyli określenie co odbiorca ma zrobić po przeczytaniu posta – jeśli pokazujesz zadowolonego z zakupu okularów klienta, to napisz, że te i podobne oprawy są do nabycia w Twoim salonie; Możesz także zaprosić do odwiedzin lub zadać bezpośrednie pytanie.

5. aspekt medyczny/prozdrowotny – obecnie, kiedy przychodnie działają w oparciu o teleporady, ważne jest, aby klienci pamiętali, że w Twoim salonie mogą zbadać wzrok. Kontakt ze specjalistą jest obecnie ważnym elementem dla klientów odciętych od specjalistów. 

 

 

Post, relacja czy live?

Zewsząd słyszymy, że Facebook tnie zasięgi. I jest to prawda. Prowadząc biznesowe (firmowe) konto na Facebooku musimy pamiętać, że FB będzie  próbował zmusić nas do promowania postów (lub reklamy na FB). W tym celu będzie ograniczał widoczność naszych publikacji. Dlatego też warto pamiętać, że FB daje nam możliwość publikacji różnych formatów – nie tylko postów, ale także relacji czy prowadzenia live (nagranie “na żywo”). Zarówno relacje, jak i live mogą pozytywnie wpłynąć na nasze zasięgi – warto więc po nie sięgać w uzasadnionych sytuacjach.

 

 

Łatwość kontaktu z twoim salonem na FB

Prowadząc firmowe konto na Facebooku pamiętaj, że FB służy do pozostawania w kontakcie z Twoimi odbiorcami (klientami, znajomymi klientów etc). Ustaw więc kilka standardowych odpowiedzi, jakie FB będzie rozsyłał osobom kontaktującym się z twoim salonem (wyślij wiadomość).

Jeśli ponadto chcesz, aby klient mógł poprzez Facebook umówić się na wizytę w salonie bądź badanie, skorzystaj z takiej możliwości. Wystarczy, że edytujesz przycisk CTA na stronie głównej, pod zdjęciem w tle. Możesz ustawić w ten sposób kalendarz wizyt.

Facebook rozszerzył także interakcje z WhatsApp, dodając przycisk “Odbieraj wiadomości przez WhatsApp”, czyli przycisk kierujący bezpośrednio do czatu z firmą (lub video z firmą). Aby z tego skorzystać pamiętaj o dodaniu numeru kontaktowego (komórkowego) na firmowy FB. 

 

Regularność

Najważniejszym aspektem naszej komunikacji na Facebooku jest konsekwencja i regularność, a nie ilość like zebranych pod postami (chodzą słuchy, że FB wkrótce zrezygnuje z możliwości pozostawiania like na rzecz obserwowania). Tworząc regularne, wartościowe wpisy algorytm Facebooka będzie rozpoznawał, że Twoi odbiorcy, którzy wcześniej reagowali i czytali Twoje wpisy, chcą widzieć kolejne. 

 

Zatem do dzieła!