Jesteśmy zrzeszeniem niezależnych Optyków w Polsce.

Wychodzimy z założenia, że jeśli nie zaczniemy działać razem, w obliczu silnej konkurencji ze stron sieci handlowych  – przegramy batalię o klienta i zaczniemy znikać z rynku, tak jak to miało miejsce w Europie Zachodniej.

Chcemy, aby niezależni Optycy mieli większy wpływ na rynek optyczny w Polsce oraz byli przygotowani na zmiany na nim zachodzące, takie jak: ekspansja sieci handlowych i rosnąca konkurencja.

Razem możemy:

Negocjować lepsze warunki handlowe u dostawców

Oferować lepsze jakościowo produkty

Zapewnić lepszą obsługę klientów

Widzimy zmiany na polskim rynku

W 2018 r. do sieci należało 12% zakładów optycznych w Polsce. Może wydawać się to niewiele, ale zwróćmy uwagę, że jeszcze 2 lata wcześniej “sieciówki” miały zaledwie 6% salonów. Liczba punktów sieciowych wzrosła zatem w ciągu dwóch lat 2-krotnie! Należy przy tym zaznaczyć że w kontekście udziałów w rynku (wartości sprzedaży), przewaga sieci jest jeszcze większa i wynosi obecnie 50%. Nic nie wskazuje na to, żeby ten trend miał się odwrócić. 

Przykłady z Państw europejskich

Podobne zmiany dokonały się w państwach Europy Zachodniej np. Wielka Brytania, Francja i nadal postępują. Na podstawie badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii, w latach w latach 2015-2018 rocznie zamykanych było średnio 300 niezależnych zakładów optycznych. W 2018 r. aż ¾ salonów należało tam do sieci. Podobne mechanizmy rynkowe postępują w Polsce. Zmiany widzimy na co dzień na polskim rynku aptecznym, gdzie od kilku lat trwa gwałtowny rozkwit sieci. Dlaczego w polskiej optyce miałoby być inaczej?

Statystyki

Polska:

UK:

Dlatego dołącz do nas!

Jesteś dostawcą?
Także nawiąż z nami współpracę

Polscy Optycy mają
do wyboru dwa rozwiązania:

Mogą biernie przyglądać się zmianom rynkowym i funkcjonować w coraz bardziej niepewnym i konkurencyjnym środowisku. Działać bez spójnej strategii marketingowej oraz wizji rozwoju ze świadomością że część z nich na pewno zniknie z rynku.

Mogą też wziąć sprawy w swoje ręce i aktywnie włączyć się w kształtowanie rynku optycznego w Polsce zrzeszając się w większe organizacje. W przeciwnym przypadku, struktura polskiego rynku będzie wyglądać odwrotnie niż teraz – większość udziałów przypadnie sieciom.