You are currently viewing Powody, dla których każdy salon optyczny powinien dać się znaleźć w lokalnym internecie
Powody, dla których każdy salon optyczny powinien dać się znaleźć w lokalnym internecie

Działasz lokalnie, sprzedajesz w salonie - po co miałbyś dać się znaleźć w internecie?

Kiedy Twoi potencjalni klienci mogą bez problemu znaleźć Cię w wyszukiwarce Google, Twoje szanse na sprzedaż w salonie znacznie rosną. To nie mit! 

97% odbiorców szuka online lokalnych firm (dane SEO Tribunal). W ostatnich dwóch latach o ponad 900% wzrosło wyszukiwanie lokalne fraz „obok mnie” lub „blisko mnie” (dane globalne Chat Meter).

Wg. badań  Nectafy aż 88% osób, które na smartfonie bez problemu odnalazły Twój salon optyczny i Twoje dane kontaktowe, zadzwoni do salonu w ciągu 1 dnia. 

Jednocześnie 78% mobilnych wyszukań lokalnych prowadzi do zakupu stacjonarnego (także dane badań globalnych SEO Tribunal). 

Chyba rozumiesz już, że  lokalne pozycjonowanie w internecie stało się niezwykle ważne. 

Co zrobić, aby Twój salon można było łatwo odnaleźć w lokalnym Google?

Miejscem zarządzania wizytówką Twojego salonu w internecie jest platforma Google Moja Firma (tak, dokładnie taką frazę wpisz w wyszukiwarce). Nie powinna być mylona z wpisem o firmie. Google Moja Firma daje możliwość dodawania zdjęć, nawiązywania kontaktu z klientami poprzez kliknięcia, także rezerwacje poprzez telefon czy SMS.  To taka dodatkowa strona Twojego salonu, która znacząco podwyższy widoczność Twojego salonu w internecie. Na tej właśnie stronie możesz publikować informacje o firmie, jak również pisać o specjalnych ofertach lub wydarzeniach (także tych lokalnych, np lokalna zbiórka, którą wspiera Twój salon czy lokalny festiwal, który sponsorujesz). Także tutaj Twoi klienci mogą wystawić opinię o zakupach. 

Bezpłatny profil firmy w Google pozwala wyświetlać informacje o Twojej firmie w odpowiednich momentach – wtedy, gdy klienci szukają Twojej firmy lub oferowanych przez Ciebie produktów lub usług w wyszukiwarce i w Mapach Google.

Uwaga – uważa sie, że algorytmy Google rozpoczynają pozycjonowanie lokalnych  stron pochodzących z Google Moja Firma bardzo szybko. To super – nie musisz długo czekać na rezultaty swoich działań. 

Recenzje klientów

Tę część informacji o firmie musisz śledzić na bieżąco, bowiem ponad 90% klientów czyta recenzje online i ufa im tak jak osobistym rekomendacjom (dotyczy klientów między 18 a 34 rokiem życia). Pamiętaj, aby dziękować za pozytywne opinie.

Generator stron

Jeśli obawiasz się, czy napewno podołasz takiemu zadaniu, jak stworzenie i utrzymywanie profilu w Google Moja Firma pozwól się uspokoić – po utworzeniu darmowej zakładki firmy, kreator automatycznie stworzy prostą stronę. Dodatkowo, także bezpłatnie możesz zmienić układ strony, aby bardziej pasowała do Twojego salonu optycznego. 

Weryfikacja Google

Tworzenie profilu w Google Moja Firma wymaga od Google sprawdzenia, czy osoba, która zakłada konto to rzeczywiście jej wlaściciel – czyli Ty. W tym celu zostaniesz poproszony o podanie numeru kontaktowego, na który Google wyśle Ci SMS z danymi do autoryzacji. Niestety opcja ta jest dostępna tylko dla wybranych firm. Pozostałe muszą dokonać weryfikacji poprzez kartkę pocztową….tak, Google wyśle Ci kartkę pocztową na adres Twojej lokalizacji. Obecnie z uwagi na pandemię proces ten może potrwać nawet 14 dni. Na kartce znajdziesz unikalny kod, który musisz wpisać w Google Moja Firma. 

Mail firmy

Aby zapewnić powiązania między stronami i Twoim mailem możesz skorzystać z tworzenia maila służbowego w Google Workspace. Masz do wyboru opcję bezpłatną, czyli utworzenie maila ty@twojafirma lub opcję spersonalizowaną, gdzie dodajesz dane o twojej witrynie i tworzysz maila z nazwą własnej witryny np.: ty@salonoptycznyxyz.pl

Śledź wszystkie nasze wpisy, aby dowiedzieć się więcej.