W Polsce rośnie odsetek firm – w tym zakładów optycznych – które aktywnie korzystają z internetu. Wciąż jednak możliwości sieci nie są przez nie w pełni wykorzystywane. Social media pomagają budować relacje z klientami, słuchać ich opinii i odpowiednio na nie reagować. Dobrze prowadzana komunikacja w internecie może być skuteczniejsza niż reklama. Eksperci wskazują, że prowadzenie dialogu z konsumentami jest dla firmy kluczowe.
Social media pomagają budować relacje z klientami, słuchać ich opinii i odpowiednio na nie reagować.
Monitorując internet, dotrzesz do opinii klientów, którzy w sieci dzielą się dosłownie wszystkim – w tym doświadczeniami i spostrzeżeniami na temat marek. To z kolei pozwoli zweryfikować wyobrażenie na temat własnego wizerunku.
Użytkownicy Instagrama dzielą się wszystkim – w tym opiniami o ulubionych markach!
Instagram jest obecnie jednym z najprężniej rozwijających się mediów społecznościowych. Jego wizualna forma komunikacji jest bardzo atrakcyjna nie tylko dla młodych użytkowników.
- Liczba użytkowników Instagrama: 1 miliard
- Liczba dziennych użytkowników Instagrama: ponad 500 milionów
- Ponad 25 milionów firm ma konta na Instagramie, z czego ponad 2 miliony kupuje reklamy
- Liczba użytkowników Instagrama w Polsce: 7 milionów (10.2019, NapoleonCat)
Jak widać, marketing na Instagramie ma sens. Przede wszystkim dlatego, że mamy na nim łatwy dostęp do grupy docelowej i możemy się jej zaprezentować za pomocą kilku prostych czynności. Profil firmowy umożliwia udostępnienie numeru telefonu, adresu e-mail czy lokalizacji, aby Wasi klienci mogli się z Wami skontaktować lub do Was dotrzeć. Te dane są umieszczone pod przyciskami w profilu. To, co naszym zdaniem jest dodatkowo ważne, to dostęp do rozbudowanych statystyk. Dostajemy także możliwość tworzenia postów sponsorowanych.
Musisz być tam, gdzie jest Twój klient. Traktuj Instagram, jako środek komunikacji i inspiracji dla Twoich klientów. Konkursy, rabaty i promocje – to wszystko jest jak najbardziej wskazane. Musisz pamiętać jednak o złotej zasadzie platform społecznościowych – dawaj, dawaj, dawaj, dawaj i jeszcze raz dawaj coś od siebie – dopiero potem możesz o cokolwiek poprosić.