Aktualna sytuacja jest wyjątkowa. Ogromna gałąź gospodarki, jaką jest handel, niemalże się zatrzymała. Dotyczy to również salonów optycznych – większość z nas, zachowując się odpowiedzialnie i dbając o zdrowie zarówno swojego zespołu jak i klientów, zdecydowało o zamknięciu swoich sklepów. Musimy jednak pamiętać, że sytuacja zostanie opanowana, a my powinniśmy jak najlepiej przygotowywać się do ponownego otwarcia salonów. Bardzo dobrze poświęcić ten czas na działania, które możemy podjąć bez wychodzenia z domu i bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Jednym z takich działań będzie stworzenie wizytówki w serwisie Google.
Musimy pamiętać, że sytuacja zostanie opanowana, a my powinniśmy jak najlepiej przygotowywać się do ponownego otwarcia salonów.
Nie jest tajemnicą, że wyszukiwarka Google pomaga setkom tysięcy osób dziennie znaleźć potrzebne im informacje. Bardzo często tworząc nową stronę internetową, specjaliści zwracają uwagę na to, jak istotne jest odpowiednie pozycjonowanie witryny, które pomaga w umieszczeniu wyników wyszukiwania na najwyższym miejscu. Niestety wspomniane pozycjonowanie jest bardzo często procesem żmudnym i kosztownym.
Z drugiej strony serwis Google pozwala nam na stworzenie wizytówki – skrótu informacji o naszym salonie optycznym, który zachęci potencjalnych klientów do odwiedzin. Co ważne, stworzenie i dodanie takiej wizytówki jest całkowicie bezpłatne i może być wykonane przez każdego!
Wyszukiwarka Google pomaga setkom tysięcy osób dziennie znaleźć potrzebne im informacje.
Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez Ipsos MediaCT, firmy posiadające wizytówkę:
- z większym o 94% prawdopodobieństwem będą postrzegane jako wiarygodne
- z większym prawdopodobieństwem zachęcą klientów do skorzystania z ich usług (w porównaniu z firmą bez wizytówki)
- z większym o 29% prawdopodobieństwem przekonają klientów do rozważenia zakupu ich produktów lub skorzystania z ich usług
Zainwestowanie czasu w stworzenie wizytówki naszego salonu optycznego, dodanie odpowiednich informacji (godzin otwarcia, czy oferowanych usług), zdjęć i innych zachęcających treści, pomoże nam w dotarciu do klienta, który swoje poszukiwania okularów rozpocznie od wpisania w wyszukiwarce hasła „optyk w okolicy” – w nadchodzących miesiącach zawalczenie o takiego klienta będzie kluczowe.
Aby rozpocząć tworzenie wizytówki swojego salonu optycznego, przejdź tutaj.