You are currently viewing E-commerce dla salonu optycznego – Czy warto?
E-commerce dla salonu optycznego – Czy warto?

Potencjał e-commerce

Jak wynika z raportu Gemius (czerwiec 2020), już 73% polskich internautów robi zakupy online. To o 11% więcej w stosunku do ubiegłorocznego badania. Ponad 20 mln osób chociaż raz dokonało zakupu online.

Potencjał sprzedaży w sieci jest ogromny

Kupujący w internecie to w 51% kobiety, dobrze oceniające swoją sytuację materialną. Co przekonuje do zakupów w sieci? Przede wszystkim szybkość transakcji i możliwość płatności online. W dobrze zaprojektowanym sklepie klient jest w stanie sam krok po kroku dokonać transakcji. 

Wsród niekupujących największą grupą są osoby w wieku 50+ (aż 43%) oraz w wieku 35-49 (34%). Zamieszkują oni wsie (30%) i miasta od 50 tys. do 200 tys. mieszkańców (27%). Dlaczego osoby te nie kupują  online? Po pierwsze chcą obejrzeć produkt przed zakupem. Po drugie są przyzwyczajone do tradycyjnych sklepów.

Jeśli obawiasz się, że w Twojej sytuacji standardowy sklep online się nie sprawdzi, wybierz model pośredni.
Sklep online może informować o Twojej ofercie, a dopięcie transakcji będzie następowało w salonie stacjonarnym. Oferując klientom przeniesienie części transakcji online, nadal możesz  zaprosić na uprzednie badanie wzroku,  bądź  finalne dopasowanie okularów do sklepu stacjonarnego.
 

Sklep online może być dodatkowym generatorem ruchu w Twoim biznesie:)

Twój klient szuka Cię także w sieci!

Pandemia spowodowała znaczną zmianę nawyków zakupowych. 

Przyrost sprzedaży online jest większy w segmentach jak środki ochrony osobistej czy produkty z kategorii „dom i ogród”. Polacy spędzając więcej czasu w domu chętnie kupowali także ubrania czy produkty z kategorii „rozrywki domowej”. 

Jaki jest potencjał dla branży optycznej?

Zgodnie z danymi z portalu NeilPatel samo słowo „okulary” jest wyszukiwane ponad 60,500 razy w ciągu miesiąca w polskim Google, a jego różne korelacje „okulary progresywne”, „okulary zerówki” etc. więcej niż 22,200 razy miesięcznie dla każdego z nich.

Twój klient szuka konkretnych rozwiązań w internecie – może znaleźć także Twój sklep!

Jeśli boisz się dużych nakładów finansowych, niepotrzebnie!

Najpopularniejszy obecnie serwis stron internetowych (WordPress) oferuje darmową wtyczkę sklepu (WooCommerce). Możesz także skorzystać z prostych abonamentowych rozwiązań, których jest kilka na rynku.

E-commerce - czy warto?

Znając potencjał doskonale rozwijających się zakupów online napewno warto założyć swój sklep.

Pamiętaj, że znając swoją grupę docelową oraz asortyment jesteś w stanie zbudować sklep przygotowany dla Twojego klienta. Sklep online może być dodatkowym atutem i generatorem ruchu dla twojego biznesu.