Potencjał e-commerce
Jak wynika z raportu Gemius (czerwiec 2020), już 73% polskich internautów robi zakupy online. To o 11% więcej w stosunku do ubiegłorocznego badania. Ponad 20 mln osób chociaż raz dokonało zakupu online.
Potencjał sprzedaży w sieci jest ogromny.
Kupujący w internecie to w 51% kobiety, dobrze oceniające swoją sytuację materialną. Co przekonuje do zakupów w sieci? Przede wszystkim szybkość transakcji i możliwość płatności online. W dobrze zaprojektowanym sklepie klient jest w stanie sam krok po kroku dokonać transakcji.
Wsród niekupujących największą grupą są osoby w wieku 50+ (aż 43%) oraz w wieku 35-49 (34%). Zamieszkują oni wsie (30%) i miasta od 50 tys. do 200 tys. mieszkańców (27%). Dlaczego osoby te nie kupują online? Po pierwsze chcą obejrzeć produkt przed zakupem. Po drugie są przyzwyczajone do tradycyjnych sklepów.
Sklep online może informować o Twojej ofercie, a dopięcie transakcji będzie następowało w salonie stacjonarnym. Oferując klientom przeniesienie części transakcji online, nadal możesz zaprosić na uprzednie badanie wzroku, bądź finalne dopasowanie okularów do sklepu stacjonarnego.
Sklep online może być dodatkowym generatorem ruchu w Twoim biznesie:)
Twój klient szuka Cię także w sieci!
Pandemia spowodowała znaczną zmianę nawyków zakupowych.
Przyrost sprzedaży online jest większy w segmentach jak środki ochrony osobistej czy produkty z kategorii „dom i ogród”. Polacy spędzając więcej czasu w domu chętnie kupowali także ubrania czy produkty z kategorii „rozrywki domowej”.
Jaki jest potencjał dla branży optycznej?
Zgodnie z danymi z portalu NeilPatel samo słowo „okulary” jest wyszukiwane ponad 60,500 razy w ciągu miesiąca w polskim Google, a jego różne korelacje „okulary progresywne”, „okulary zerówki” etc. więcej niż 22,200 razy miesięcznie dla każdego z nich.
Twój klient szuka konkretnych rozwiązań w internecie – może znaleźć także Twój sklep!
Jeśli boisz się dużych nakładów finansowych, niepotrzebnie!
Najpopularniejszy obecnie serwis stron internetowych (WordPress) oferuje darmową wtyczkę sklepu (WooCommerce). Możesz także skorzystać z prostych abonamentowych rozwiązań, których jest kilka na rynku.
E-commerce - czy warto?
Znając potencjał doskonale rozwijających się zakupów online napewno warto założyć swój sklep.
Pamiętaj, że znając swoją grupę docelową oraz asortyment jesteś w stanie zbudować sklep przygotowany dla Twojego klienta. Sklep online może być dodatkowym atutem i generatorem ruchu dla twojego biznesu.